Pragdag 1

I onsdags stack vi iväg till Prag, här kommer lite resedagbok från det!
Vi kom fram till vårt chillade hotell med anor från 1300 talet, we like!
Det lilla torget utanför hotellet, bara några fotsteg från stora torget i Prag.
Lovisa gillar stora torg bättre?
Sen tog vi oss in till Karlova-lflsd(nånting, jag kan inte tjeckiska), Karlsgatan heter den på svenska, man skulle även kunna kalla den diagongränden, för det var det den liknade.
Gringotts?
-Gringotts indeed...
Tjeckeer gillar dockor!
Och stora byggnade/broar. Denna kallad Karlsbron.
Gänget!
Det fanns massa random saker på bron.
Ganska fin utsikt var det också.
Medan de andra vände om gick jag och Lovisa på upptäcksfärd!
Vi hittade en fin park.
Och en fin och klassisk vy.
Tillbaka på torget!
Efter lite uppladdning stack vi ut mot ett shoppingcenter, allt var i princip på gång avstånd från hotellet. That is nice.
Till en början verkade centret bra, men skenet kan bedra, för vi hittade faktiskt inte så mycket roligt.
Dessutom fick nån random-deprimerad försäljare för sig att locka Lovisas redan lockiga hår? Hon verkade vilja ha några att prata med.
Haha det finns en risk för att mina bildertexter är ganska konstiga xD Förklaringen till det är att det är seeent, godnatt!

Kommentarer
Postat av: Camilla

looks awesome! jag vill också åka någonstans, åååh alltså.

2011-06-25 @ 19:40:27
URL: http://voiceinmythroat.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0